בנוסף להתמודדות עם רמות אנרגיה חסרות גבול ורגשות עזים, ילדים המתכוננים לכיתה א' יתמודדו עם אחריות חדשה בבית הספר. ילדכם ילמד להסתגל ליום לימודים ארוך יותר, ייקח יותר בעלות על שיעורי הבית שלו וילמד להתנייד בעצמו.
מיומנויות שנרכשות במהלך כיתה א'
הדגש נשאר בתקיפות על פיתוח כישורי הקריאה והמתמטיקה של ילדך, אך ניתן לשלב שיעורים באמנות, מדעי החברה, מדעים וחינוך גופני. למרות שחלק מהמיומנויות יהיו דומות לאלה שילדך בן ה-6 למד בגן, זכור שכיתה א' עוסקת בעיקר בשליטה בשיעורים שנלמדו בעבר.
אילו ערכתם מבדק מוכנות לכיתה א' -הייתם מגלים שלא כל הילדים בני השש-שבע בשלים לקלוט את התכנים הנלמדים בקורסים הללו ולעיתים. למידה של מיומנות כאשר הילדים אינם בשלים אליה יכולה להיות בלתי אפקטיבית ולעיתים אף מזיקה.
ילד שילמד אותיות כשהתפישה הדו מיימדית שלו אינה מפותחת –ייתכן שייכשל במבדק מוכנות לכיתה א. סביר להניח שהוא יכתוב בכתב ראי, או יתקשה לקרוא או יקרא היטב אבל יתקשה לזכור את אשר קרא.
כאשר התפישה הדו מיימדית מפותחת וישנה בשלות נוירולוגית תהליך רכישת הקריאה יהיה קצר ואפקטיבי. מכיון שבשלות הנוירולוגית ללמידה מתרחשת אצל בנות בין גיל 6 ל 8 ואצל בנים בין גיל 8 ל 10
מרבית הילדים מגיעים לבית הספר כאשר הם אינם בשלים נוירולוגית ללמידה. במקרים כאלה: קורס הכנה לכיתה א' מהסוג הנפוץ – לא ייתן מענה והילדים לא יצליחו להטמיע את התכנים שילמדו בקורס
הבעייה אף החמירה בשנים האחרונות כיון שלימוד הקריאה מתחיל כבר בגן. בילדותי למדו הילדים קריאה רק בהגיעם לבית הספר ועד חנוכה ידעו כולם לקרוא ברמה כזו או אחרת.
היום ישנם לא מעט ילדים בכיתות ו' ואף למעלה מזה שאינם יודעים לקרוא.
לפני 22 שנה זכיתי ללמוד את שיטת רביב שעזרה לבני בן העשר לחולל תוך שישה שבועות שינוי מהותי ממצב של קריאה מקרטעת ברמה של תחילת כיתה א' למצב של קריאה שוטפת. על מנת למנוע מהילד/ה חווייה של כישלון בתפישת הקריאה, הכתיבה, החשבון ומיומנויות נוספות.
מה בתכנית?
מדובר בתכנית לגיל הרך המשמשת כמכינה לבית הספר היסודי. השיעור מכין את ילדכם באנגלית, מנדרינית, ספרות, יצירתיות ולימודי חברה. הזמנים הם גמישים. עזרו לילדכם לפתח עניין אמיתי והתרגשות בקריאה. השיעור מבטיח שילדכם שולט בחבילה המלאה של שמונה מיומנויות קריאה חיוניות ומסייע לילדכם להבין את המשמעות וההקשר של כל מילה באמצעות פוניקה משולבת.