בהיותי תלמידה בבית הספר היסודי מאוד התרגשתי לחזור לבית הספר לאחר החופשה. נהגתי להצטייד בכל הציוד הדרוש והגעתי לכיתה מלאת מוטיבציה לעשייה.
בימים הראשונים כתבתי בקדחתנות כמעט כל מילה שנאמרה בכיתה, אבל לא פעם לא עמדתי בקצב ופיספסתי חלק מהדברים. כל כך הייתי עסוקה בניסיון לסכם את המילים שנאמרו באופן המקיף ביותר שמיום ליום פיספסתי עוד ועוד ממה שנאמר וצברתי פערים שתסכלו אותי וגרמו לי לבחור להפסיק לכתוב.
התחושה הייתה שגם אם אמשיך לנסות להדביק את הקצב לעולם לא אצליח וחבל על המאמץ.
כך עברתי ממצב של מוטיבציה גבוהה ורצון עז להגיע לבית הספר בזמן, מצוידת בכל הדרוש ומוכנה לשיעור – למצב של אי חשק לקום בבקר, של גוף שצועק את צעקתו באמצעות מיחושים ממיחושים שונים וצוות חינוכי שמתאכזב מן ההבטחה שלא קויימה ונוזף בי השכם והערב.
אז עוד לא ידעתי שהקושי לכתוב את עיקרי הדברים נובע מהפרעת קשב וריכוז שאין לה קשר לרמת האינטליגנציה שלי ואשר אינה מעידה על סיכויי העתידיים להצלחה.
לא הכרתי פתרונות לבעיות קשב וריכוז ונשאתי בתוכי מחשבה מכבידה שגרסה שלעולם לא אצליח בלימודים, או בשום דבר אחר, שכל עוד אהיה תלמידה – אהיה בסבל ושעלי לשמור זאת בסוד כיון שאם ידעו שאני טיפשה אולי לא יהיו לי חברים.
היפתחות לשיטת רביב לטיפול ב ADD
שנים רבות לאחר מכן כאשר אחד מבניי התקשה בתפישת הקריאה וחיפשתי פתרונות שיעזרו לו להתגבר על הקושי נחשפתי למספר פתרונות לבעיות קשב וריכוז בפרט ולפיתוח כישורי הלמידה בכלל.
הבולטת ביניהן הייתה שיטת רביב שכשנחשפתי אליה היא עוררה את חשדנותי. התקשיתי להאמין שישנם פתרונות לבעיות קשב וריכוז כמו אלה שחווה בני ושבעצם חבל על הזמן ואין סיכוי לנצח את הקושי.
בייאושי החלטתי בכל זאת לבחון את השיטה ונחשפתי לסדרת פתרונות לבעיות קשב וריכוז, לשיפור הקריאה והכתיבה, לחיזוק הביטחון, ההתמצאות במרחב, החשיבה המתמטית ועוד...מכיוון שהגעתי סקפטית סירבתי לשמוע על השיטה וביקשתי רק להתנסות.
הדרך היחידה להתנסות באמת הייתה להצטרף לקורס הראשון שנפתח באותה תקופה ולתרגל על "שפן נסיונות" על מנת לבחון האם ועד כמה הוא מתקדם בעקבות התהליך הזה שהציע פתרונות לבעיות קשב וריכוז, לשיפור הקריאה והכתיבה, לחיזוק הביטחון, ההתמצאות במרחב, החשיבה המתמטית ועוד...
טיפול טבעי בהפרעת קשב וריכוז בשיטת רביב גרם שתוך שישה שבועות מרגע ש"שפן הנסיונות" שלי התחיל לתרגל הוא חווה שיפור משמעותי ברמת הריכוז וביכולת הקריאה והכתיבה.
בתחילת התהליך כאשר היה בן 10 הוא קרא קריאה מצרפת (כמו בתחילת כיתה א') ולאחר חודש וחצי של תרגול הוא קרא בשקיקה את ספרי הארי פוטר ועד היום, 22 שנים לאחר מכן הוא עדיין קורא בשקיקה, כותב ללא שגיאות ומתפקד היטב.
לשיחת ייעוץ טלפנו 050-3597622